loading...
Digital Marketing
elena golchin بازدید : 37 چهارشنبه 02 مرداد 1398 نظرات (0)

همان گونه که در مقاله قبل اشاره کردیم، بهینه سازی موتورهای جستجو از دو جنبه‌ی محتوا محور و تکنیکال بررسی می‌شود. طراحی وب‌سایت به صورت واکنش‌گرا، بهبود تجربه کاربری، کاهش زمان بارگزاری وب‌سایت، بررسی و رفع خطاهای Crawl به کمک Google search console و ایجاد فایل XML نقشه سایت، 5 مورد رایج در سئوی تکنیکال هستند. برای اطلاع از ادامه این نکات، در این مقاله و مقاله بعدی با ما همراه باشید.

6. استفاده از گوگل AMP

واژه AMP یا  Accelerated Mobile Pages برای صفحاتی از وب‌سایت به کار می‌رود که طراحی آن‌ها به گونه‌ایست که در دستگاه‌های موبایل به سرعت بارگذاری می‌شوند. در حالی که گوگل مستقیماً استفاده از AMP را به عنوان سیگنالی برای سئو معرفی نکرده است، اما بلاگرها را به استفاده از AMP فراخوانده و با قرار دادن کلمه AMP در نتایج جستجو، این نوع لینک‌ها را از دیگر لینک‌ها متمایز می‌کند.

7.به کارگیری گواهی SSL

گواهی SSL  یا Secure Sockets Layer یک پروتکل امنیتی است که برای ساخت لینک‌های کدگذاری شده میان سرور و مرورگر وب استفاده می‌شود. پیش از این SSL ها بیشتر برای درگاه‌های فروش یا هنگام دریافت اطلاعات شخصی مشتریان استفاده می‌شدند، اما اکنون هر وب‌سایتی، صرف نظر از هدف، به آن نیاز دارد. از سال ۲۰۱۸ گوگل کروم و دیگر مرورگرها وب‌سایت‌های فاقد گواهی امنیتی را به عنوان Not Secured یا ناامن معرفی می‌کنند و این موضوع سبب می‌شود این وب‌سایت‌ها ضمن از دست دادن ترافیک، اعتبار خود را از دست دهند و از نظر مخاطبان بسیار پرریسک به نظر بیایند. راه حل این موضوع استفاده از گواهی‌ امنیتیSSL  می‌باشد.

8. حذف Mixed Content

محتوای ترکیبی یا Mixed Content زمانی ایجاد می‌شود که دامنه وب سایت اصلی بر روی HTTPS و به صورت ایمن باشد، اما منابع استفاده شده در سایت مانند عکس‌ها، ویدیوها و … بر روی HTTP بارگذاری شوند. مثلا زمانی که به تازگی SSL نصب کرده‌اید، ممکن است با این حالت مواجه شوید. به این معنا که اگر چه سعی در بالا بردن امنیت وب‌سایت خود کرده‌اید، اما تمامی لینک‌های قبلی شما به طور اتوماتیک به HTTPS تبدیل نمی‌شوند. راه حل این مشکل، تغییر HTTP به HTTPS است. انجام این کار به صورت دستی زمان‌بر است، اما به کمک ابزارهای موجود با سرعت بسیار بالاتری انجام خواهد شد.

وقتی خطای ۴۰۴ در وب‌سایت شما ظاهر می‌شود، به این معناست که به صفحه‌ای که دیگر وجود ندارد لینک داده اید. این اتفاق معمولا هنگامی رخ می‌دهد که URL صفحه‌ای را تغییر داده‌اید یا به دلیل عدم نیاز به آن صفحه، آن را در حالت منتشر نشده قرار داده‌اید. ربات‌های خزنده گوگل نمی‌توانند این‌گونه صفحات را کند و کاو کنند و این موضوع تاثیر منفی بسیاری بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجو می‌گذارد. نکته دیگر این است که اگر از صفحات دیگر وبسایت شما یا دیگر وب‌سایت‌ها به این صفحه لینک داده شده باشد، بر  کاهش اعتبار دامنه یا DA اثر می‌گذارد. راه حل این مشکل ریدایرکت 301 کردن است که بازدیدکنندگان آن آدرس را به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌کند.

پیش از این به طور مفصل درباره لینک ‌بیلدینگ داخلی صحبت کرده‌ایم. اگرچه ممکن است تاثیر لینک‌های داخلی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو به اندازه‌ی لینک‌های خارجی نباشند، اما همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. لینک‌های داخلی به نوعی معماری داخلی وب‌سایت را به موتورهای جستجو معرفی می‌کنند. یکی از راه‌های بهینه‌سازی لینک بیلدینگ داخلی، استفاده از کلمات کلیدی در متن لینک‌ها است.

در مقاله اشتباهات رایج در لینک بیلدینگ، به این موضوع پرداختیم که در صورت استفاده از بک‌لینک‌های اسپم، ، هرچه زودتر برای حذف آن‌ها اقدام کنید تا وب‌سایت شما توسط گوگل حذف نشود و جایگاه آن در گوگل نزول پیدا نکند. بیشتر لینک‌های اسپم یا Toxic در مکان‌هایی مانند سایت‌های اسپم، سایت‌هایی که فقط برای خرید و فروش لینک ایجاد شده‌اند یا به وسیله گوگل ایندکس نشده‌اند، سایت‌هایی که ویروس یا malware دارند و شبکه‌‌های لینک‌ها (Link networks)، یافت می‌شوند. در صورتی که تلاش شما برای حذف این بک‌لینک‌ها از طریق دامنه اصلی موفقیت آمیز نباشد، می‌توانید از طریق ابزار Google Search Console در بخش Disavowal Tool به گوگل اعلام کنید که این لینک‌ها اسپم هستند و مدتی بعد، گوگل آن‌ها را به عنوان لینک‌های Nofollow در نظر گرفته و دیگر مشکلی برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما ایجاد نخواهند کرد.

برای آگاهی از دیگر روش‌های سئو تکنیکال در مقاله بعدی با ما همراه باشید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 184
  • بازدید ماه : 160
  • بازدید سال : 2,687
  • بازدید کلی : 13,143