loading...
Digital Marketing
elena golchin بازدید : 41 پنجشنبه 27 تیر 1398 نظرات (0)

به عنوان یک بلاگر یا نویسنده‌ی یک روزنانه یا مجله‌ی آنلاین، شاید همیشه این سوال در ذهنتان ایجاد شده که آیا مقاله‌ی من به تصویر نیاز دارد؟ باید بدانید پاسخ این سوال همواره مثبت است. عکس‌ها و تصاویر نه تنها به مطالب روح می‌بخشند و در خواننده تجربه کاربری بهتری ایجاد می‌کنند، بلکه در بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز نقش عمده‌ای دارند. تحقیقات نشان می‌دهند افراد تا ۸۰% تمایل بیشتری برای خواندن مطالبی که شامل تصویر هستند داشته و حدود ۶۴% بیشتر در آینده آن مطلب را به خاطر خواهند آورد. بهینه‌سازی تصاویر در راستای سئوی تکنیکال، راهی ساده اما بسیار موثر برای پیشی گرفتن از رقبا در نتایج جستجو است، چرا که الگوریتم‌های گوگل ارزش نسبتاً بالایی برای شاخص‌های رفتاری که منعکس کننده‌ی تجربه کاربری وب‌سایت هستند دارند، مانند نرخ پرش (Bounce Rate) یا میزان ماندن کاربران در وب‌سایت (Time on site). در ادامه به 9 تکنیک مهم بهینه‌سازی تصاویر برای سئو اشاره خواهیم کرد.

1. کاهش سایز تصاویر

اگر مدت زمان بارگذاری صفحه وب‌سایت طولانی شود، منطقی است که تجربه کاربری مثبتی ایجاد نشده و نرخ پرش یا Bounce Rate افزایش یابد. این موضوع مانند سیگنالی منفی به گوگل است و رتبه‌بندی وب‌سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از راه‌های کاهش مدت زمان بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی سایز تصاویر نسبت به کیفیت آن‌ها است. برای داشتن تصاویر با کیفیت قابل قبول و در عین حال کم‌حجم، می‌توانید به کمک بسیاری از نرم‌افزارها، تصاویر را فشرده کرده و سپس آن‌ها را بارگذاری کنید. در این حالت تصاویر علاوه بر داشتن سایز مناسب و دلخواه شما، از حجم کمتری برخوردارند.

2. بارگذاری تصاویر اصلی و با کیفیت

بالا بودن رزولوشن تصاویر همانند کیفیت محتوا برای موتورهای جستجو ارزشمند است. انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر همزمان با کیفیت مناسب آن‌ها، سبب می‌شود نمایش تصاویر در تمام دستگاه‌ها خصوصاً در موبایل، بدون نقص انجام شود. به علاوه، بهتر است از از تصاویر یا اینفوگرافی‌های جدید که خودتان طراحی کرده‌اید، استفاده کنید. همچنین در مورد عکس‌ها همواره دقت کنید که حق کپی رایت را رعایت کرده یا نسخه اصلی آن‌ها را خریداری کنید.

3. بارگذاری تصاویر منحصربفرد و مرتبط با محتوا

به طور طبیعی در اکثر موارد پیش از خواندن محتوا، توجه کاربران به تصاویر جلب می‌شود. بنابراین، وجود تصاویر جذاب و مرتبط با تیتر مقاله یا محتوا علاوه بر ترغیب مخاطب به خواندن مطلب، اثرگذاری محتوا و تمایل افراد به بازنشر آن را افزایش می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر این است که اگر کاربران یک تصویر را بارها در سایت‌های دیگر دیده باشند، ممکن است احساس کنند حتی محتوا نیز کپی‌برداری شده و آن وب‌سایت در ذهن آن‌ها چندان معتبر به نظر نرسد. بنابراین بهتر است تصاویر منحصربه‌فرد طراحی کنید تا علاوه بر جلب توجه و رضایت مخاطب، سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو ارسال کنید.

4. نوشتن متن Alt

متن Alt، متنی است که در صورت عدم نمایش تصاویر، به نمایش در می‌آید‌. این متن، محتوای تصویر را شرح می‌دهد و معمولاً شامل کلمات کلیدی است. موتورهای جستجو از طریق Alt Text محتوای عکس‌ها، تصاویر و اینفوگرافی‌ها را در می‌یابند. بنابراین وجود متن Alt به ایجاد تجربه کاربری بهتر و بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک‌ می‌کند.

5. نوشتن کپشن و عنوان خوب برای تصاویر

کپشن تصاویر، توسط ربات‌های خزنده‌ی موتورهای جستجو بررسی می‌شود. بنابراین نوشتن کپشن مرتبط با محتوای تصویر که شامل کلمات کلیدی است، سیگنال مثبتی برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. طبق آمارهای موجود، کپشن تصاویر در مقایسه با متن اصلی، تا حدود ۳۰۰% بیشتر خوانده می‌شود. نمایش کپشن‌ها به طور مختصر توصیحاتی در مورد تصویر ارائه می‌دهد و این موضوع باعث درک بهتر مخاطبان از محتوای تصویر و خلق تجربه کاربری بهتر خواهد شد. به علاوه، نوشتن عنوان یا Title مرتبط و حاوی کلمات کلیدی برای تصاویر در کد HTML می‌تواند اثر مثبتی در سئو داشته باشد.

6. بارگذاری تصاویر به صورت واکنش‌گرا (Responsive)

واکنش‌گرا بودن تصاویر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است و سیگنال مثبتی در سئو محسوب می‌شود. با استفاده از srcset می‌توانید نمایش تصاویر را با انواع نمایشگر‌ها سازگار کنید.

7. نام فایل تصویر

انتخاب نام مناسب برای فایل تصاویر پیش از بارگذاری، یک کار ساده اما بسیار اثرگذار در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. بهتر است نام تصویر شامل کلمات کلیدی محتوابوده و تا حدی تصویر را توصیف کند. در این صورت گوگل تا حدی متوجه مفهوم و محتوای تصویر خواهد شد.

8. اضافه کردن تصویر به نقشه سایت

نقشه سایت یا Site Map فایلی است که شامل تمام صفحات وب‌سایت شما و نشان دهنده نوع ساختار وبسایت می‌باشد. نقشه سایت به موتورهای جستجو در ایندکس کردن کلیه محتوای موجود در صفحات وب‌سایت کمک کرده و نقش موثری در سئو ایفا می‌کند. با افزودن فایل تصاویر به نقشه سایت از بررسی آن‌ها توسط موتورهای جستجو اطمینان پیدا خواهید کرد.

9. اضافه کردن داده ساختار یافته

استفاده از داده‌های ساختار یافته به نمایش تصاویر موجود در وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. به علاوه، Google Images از داده‌های ساختاریافته برای تصاویر، ویدیوها و دستورالعمل‌ها پشتیبانی می‌کند.
بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که هر کسب و کار دیجیتال باید همواره به طور منظم و دقیق آن را در استراتژی‌های خود بگنجاند. بهبود جایگاه وب‌سایت خود در نتایج جستجو و پیاده‌سازی روش‌های مختلف سئو را به آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان برون سپاری کنید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 2,698
  • بازدید کلی : 13,154